Ruilen en retourneren

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wilt sturen, dan vragen wij je om het bijgeleverde retourformulier in te vullen. Vul op het retourformulier in welke artikelen je retour stuurt en (optioneel) de retourreden door middel van de retourcode. Samen met het retourformulier verstuur je, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen. De retourzending kun je afgeven bij ons in de winkel of je kunt jouw retourzending op eigen kosten naar ons terug sturen. Door het pakketje bijvoorbeeld afleveren bij een DHL of PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Het volledige aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen na ontvangst gecrediteerd.

Wat is het retouradres?
Steegenga Mode
van Swinderenstraat 2
8561 AP Balk

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt jouw bestelling ook in onze winkel retourneren. In dit geval rekenen wij geen retourkosten. Wij vragen je om het ingevulde retourformulier mee te nemen naar de winkel. Jouw retourpakketje wordt aangenomen in de winkel. Vervolgens zullen de winkelmedewerkers het overhandigen aan de retourafdeling. De retour kan niet worden verrekend aan de kassa in de winkel. De creditering zal digitaal worden verwerkt.

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. Hiervoor dien je een nieuwe bestelling te plaatsen.

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om de te retourneren artikelen te verpakken in de - indien redelijkerwijs mogelijk - oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. Je kunt jouw retourzending vervolgens op eigen kosten naar ons terug sturen. De artikelen dienen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Indien de retour gestuurde artikelen beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan jou retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Een retour verzenden door een vervoersmaatschappij is op eigen kosten. Breng je het pakketje zelf bij ons in de winkel terug? Dat is altijd gratis.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via klantenservice@steegengamode.nl. Indien mogelijk sturen wij het juiste, onbeschadigde artikel naar je toe. Anders kan je van ons een gratis retouretiket ontvangen om het verkeerde of beschadigde artikel kosteloos naar ons terug te sturen.

Hoe gaat de terugbetaling als ik (een deel van) mijn webshoporder had betaald met een VVV Cadeaukaart?
Heb je (een deel van) je aankoop betaald met een VVV Cadeaukaart? Dan wordt je aankoopbedrag binnen 14 dagen na retour teruggestort op de cadeaukaart. Het is dus belangrijk om de VVV Cadeaukaart goed te bewaren na betaling.

Hoe gaat de terugbetaling als ik (een deel van) mijn webshoporder had betaald met een Fashioncheque?
Heb je (een deel van) je aankoop betaald met een cadeaukaart van Fashioncheque? Dan wordt je aankoopbedrag binnen 14 dagen na retour teruggestort op de cadeaukaart. Het is dus belangrijk om de Fashioncheque goed te bewaren na betaling.

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail klantenservice@steegengamode.nl. Bij e-mail wordt jouw vraag binnen 2 werkdagen beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Wij geven uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? 
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit jouw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Wij vragen je om op het retourformulier in te vullen welke artikelen je retour stuurt en (optioneel) de retourreden door middel van de retourcode. Stop het retour formulier in de doos. De retourzending kun je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een PostNL punt bij jou in de omgeving indien je in Nederland woont. Een PostNL punt bij u in de omgeving kunt u vinden via https://www.postnl.nl/locatiewijzer.
Klantenservice